vrijdag 27 februari 2015

geven doet leven (1)

Geven maakt ontvanger én gever blij. Geven doet leven. 

Vanaf heden start ik met een nieuwe rubriek, waarin ik éénmaal per maand een brief schrijf aan een medemens. 
Ik noem nooit namen, waardoor ik u de kans geef om op basis van de inhoud uit te vissen of deze brief voor u bestemd is. 
Samen met deze digitale woorden stuur ik aan de persoon in kwestie ook een papieren kaartje met daarop de link naar hier. 
Gewoon, als verrassing. 
----------------------------------------

puntje puntje puntje, 

Ik schrijf voor jou dit kaartje omdat ik de laatste dagen vaak aan je moet denken én omdat jij één van de meest attente personen bent die ik ken. 
Jij verdient een verrassingskaartje. Minstens. 

We kennen elkaar ondertussen tien jaar. Tien jaar! Moeten we dat niet vieren, eigenlijk? 
Als ik bedenk wat wij in die tien jaar niet allemaal meegemaakt hebben. 

De eerste vijf jaar samen die studie doorstaan. Man wat hebben wij gelezen, gezucht, geblokt, gewroet, gelachen, gegeten en gependeld. 

De tweede vijf jaar, met ons diploma onder de arm, weer elk naar onze eigen habitat. 
Wat jij toen allemaal bent beginnen ondernemen, ik kan dat nog steeds niet vatten. Starten met een tweede opleiding + job1 + job2 + zingen (repeteren+optreden) in een koor + nog tijd hebben voor uw geliefden.  Jij moet een ontzettend sterk time-management hebben. 

Ik vermoed dat je grootste geheim is dat je het allemaal doet omdat je zo graag bij mensen bent.
Als ik bij jou ben, voel ik je genegenheid en hartelijkheid stromen. We zien elkaar hoogstens drie keer per jaar, maar als je er bent, dan BEN je er (als je weet wat ik bedoel). Als je zegt dat je gaat bellen, dan bel je. Als je zegt dat we nog eens gaan afspreken, dan mail je me voor een afspraak. Als ik zeg wanneer ik jarig ben, dan vergeet je dat nooit (!). Zelfs voor de verjaardag van mijn kinderen en mijn huwelijk stuur je felicitaties. Nog nooit sloeg je één over. Nog nooit was je een dag te laat. Als ik een kind krijg, dan rijdt je 60 km naar me toe. Of je daar nu tijd voor hebt of niet, je maakt tijd. Als ik zou bellen dat ik je nodig heb, zou je ook komen. Dat weet ik. 
Je bent een trouwe vriendin. Héél trouw. Ik vind dat zo bijzonder. 

Binnenkort word je voor het eerst ook mama. Mijn hart vulde zich met een warme gloed toen ik dit prachtige nieuws vernam.
Bewonderen, verversen, voeden, wandelen, voeden, verversen, bewonderen, opstaan 's nachts, speelbox inrichten, moe zijn, mooie kleertjes kiezen, trots zijn,... en vooral: voelen/zien/horen/ruiken zien wat puur nieuw leven is. Het is jullie zo ontzettend gegund!

Lieve groet,
S


Geen opmerkingen:

Een reactie posten