donderdag 26 mei 2016

self-made ijsjes!

Het leven is zo gelopen dat ik al een half jaar hier niets meer postte. Het ontbrak me soms aan tijd, soms aan inspiratie en soms aan goesting. En soms aan alledrie.

Maar vandaag deden wij iets dat ik weer wil vastleggen op deze blog!

Terwijl Mos de hele dag weg was op jungle-uitstap, hield ik Kor deze namiddag lekker thuis. We keken samen in het fotoboek, maakten samen (correctie: ik) een vliegtuigje van Lego, kropen samen in bed om wat te lachen en knuffelen, en maakten net voor Mos' thuiskomst lekkere aardbei-ijsjes!

Het gaat heel eenvoudig:

1. Heb je lelijke, oude, overrijpe bananen die je anders zou wegsmijten? Doe de schil eraf, steek de bananen in een zak en bewaar ze in de diepvriezer. Dat deed ik de voorbije weken.

2. Deze namiddag met Kor: haal de bananen uit de diepvriezer, laat een klein beetje ontdooien zodat ze niet meer keihard zijn. Mix/blender ze samen met wat aardbeien.





3. En plots ontstaat dan een mengsel!



4. Verdeel het over de potjes. 



5. Zet ze nog even (15 à 30min)  terug in de diepvriezer, zodat ze weer wat steviger kunnen worden. 



6. Serveren en smullen! Wij zijn er hier allemaal dol op, ook al lijkt de eerste foto hieronder niet immens geloofwaardig. Hun blik doet me denken aan de leuze 'mannen weten waarom'. 





Dit receptje haalde ik van ergens op 'tinternet. Vraag me niet meer waar :-)
Als je intikt 'zelf bananenijs maken', zal je zien dat er nog talloze variaties bestaan! Mmm...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten