maandag 21 april 2014

vernieuwing!

Zondag vierden we het feest van de vernieuwing! 

De betekenis van Pasen voor ons leven, hier en nu, is enorm. Hij waait een nieuwe Levenswind door ons hart - ons lichaam - de fauna&flora.
Zo ontstaan tastbare glimpen van hoe Zijn koninkrijk baan breekt: mensen gaan gezonder leven, en een beter beheer voeren over hun lijf, hun ziel & hun relaties.

Een nieuwe kans in ons hart/ziel en relaties. 
Laat de goedheid schijnen.
Schept vreugde, kracht, positivisme en rust.
Schept openheid, kwetsbaarheid, integriteit, liefde, dienstbaarheid en vrede tussen mensen.

Een nieuwe kans voor ons lichaam. 
Hoe kan ik er zo goed mogelijk voor zorgen?
Welke voedselproducten steek ik wel in mijn lichaam, welk niet?
Hoe kan ik mijn lichaam laten stralen en blaken van gezondheid?
Hoeveel % van ons inkomen mag hieraan besteed worden?

Een nieuwe kans voor fauna en flora. 
Hoe kan ik het in zijn ere en schoonheid helpen houden?
Hoe kunnen boeren de natuurlijke mechanismen, die Hij in de natuur legde, tot hun recht laten komen? Hoe kan ik die boeren steunen en bevestigen?
Hoe kunnen we stoppen met de massale vergiftiging van onze gronden en wateren?
Hoe kan ik de CO2-uitstoot naar beneden helpen halen?

Hij geeft met Pasen een nieuw perspectief. 
Een perspectief dat de smet over ons hart-relaties-lichaam-fauna&flora niet het laatste woord heeft. 
En Hij zet daarmee alles op z'n kop. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten