maandag 28 april 2014

er is eten!

Dan kom je thuis rond etenstijd, en merk je dat je nog slechts drie sneden zuurdesembrood in huis hebt. Duidelijk niet genoeg om hongerige jongens mee te voeden.

Het ideale moment om je dan helemaal te geven voor een last-minute-eetsoep!

Ik haalde uit de koelkast: 3 venkels + bakje champignons + 3 tomaten
Stoofde ze met een ajuintje en teentje look, en deed er een 2-3tal aardappelen bij (in kleine stukjes gesneden). 
Daarna wat bouillonwater over (zorg dat het geen té grote vijver wordt voor de groenten, het is immers een EETsoep).
Sudderen.
Kleine pastasliertjes en stukjes tomaat erbij.
Sudderen.
Kruiden naar goesting en believen. 

Terwijl de boel stond te sudderen sneed ik die paar sneden zuurdesembrood in stukjes en bakte ze in de pan. Héérlijk krokant. 

Er is eten! 


Misschien doet de foto uw neus krullen, maar  ik kan u verzekeren dat we gesmuld hebben van jewelste.

En het grappige is dat Kor die krokante broodstukjes in de pan "vlees" noemde. Ik vraag me af wanneer hij eens zal doorhebben dat we eigenlijk maar één keer per week vlees eten...  Hehe. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten